欢迎到来

一个属于我的内心世界

Wednesday, November 30, 2011

BM essay - Ian

AKU SEBUAH BASIKAL

Aku sebuah basikal BMX. Aku dilahirkan di sebuah kilang basikal. Badan aku diperbuat daripada besi dan berwarna merah dan hitam . Saiz aku sangat besar.

Aku ditempatkan di sebuah kedai basikal dangan rakan-rakan sejenis yang lain. Setiap hari , ramai orang yang datang untuk melihat aku. Namun , oleh sebab harga saya agak mahal, meraka tidak mahu membeli aku . Tetapi seorang lelaki telah membeli aku.

Setiap petang, aku akan ditunggang ke luar kawasan rumah. Aku menjadi biasa dengan tugas yang dipikul.Walaupun kadang-kala aku begitu penat, namun aku tetap taat dengan arahan tuan aku.

Setalah berkhidmat selama beberapa tahu, badan aku mula sakit-sakit.Warna badan aku mulai pudar. Tuan aku tidak lagi memanjakan aku seperti dulu.Kadang-kadang aku dibiarkan berhujan dan berpanas. Tuan aku mula jemu dengan aku.

Pada suatu hari,tuan aku telah menyerahkan aku kepada sepupunya.Meskipun aku telah bertukar tuan,namun aku akan terus berkhidmat selagi aku masih diperlukan.

Ian

No comments:

Post a Comment